Tips Memasak Homemade Browkar (Brownies Bakar) Enak

Temukan berbagai macam resep masakan yang enak, murah dan lezat

Resep Homemade Browkar (Brownies Bakar). Sedang mencari inspirasi resep homemade browkar (brownies bakar) yang unik? Cara membuatnya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Jika keliru mengolah maka hasilnya akan hambar dan bahkan tidak sedap. Padahal homemade browkar (brownies bakar) yang enak seharusnya mempunyai aroma dan rasa yang dapat memancing selera kita. Siapa yang tidak mengenal makanan cokelat manis ini,selain brownies kukus yang terkenal, brownies bakar pun sudah tidak asing terdengar di telinga kita. Rasa dan aroma panggang menjadi ciri khas dalam kue ini. Crunchy dari kejunya inilah yang membuat kita.

Homemade Browkar (Brownies Bakar) Selepas masak renggangkan sedikit pintu oven untuk mendapatkan kedut yang menarik. S aya telah olah dari resepi asal, Inilah resepi saya. Kepada semua peminat brownies, hari ni saya nak kongsikan resepi brownies kedut yang mudah dan sangat sedap. Anda bisa membuat Homemade Browkar (Brownies Bakar) menggunakan 10 bahan dan 7 langkahnya. Berikut cara memasaknya.

Bahan bahan membuat Homemade Browkar (Brownies Bakar)

  1. siapkan 120 gr Tepung Terigu.
  2. sediakan 150 gr Gula Halus.
  3. sediakan 200 gr Margarin.
  4. siapkan 200 gr Dark Chocolate.
  5. Anda perlu 3 Butir telur.
  6. siapkan 1/4 garam (bila suka tambahkan sesuai selera).
  7. Anda perlu Topping:.
  8. sediakan Keju parut.
  9. Anda perlu Choco chips.
  10. sediakan Kacang kenari.

Rasanya kalau bukan peminat brownies pun boleh jatuh cinta kot kalau rasa brownies ni. Brownies ni sangat moist kalau tak terlebih bakar. Cara buat pun sangat la senang nak simple. Brownies kedut siap dan sedia untuk dinikmati.

Cara membuat Homemade Browkar (Brownies Bakar)

  1. Lelehkan mentega / margarin sampai meleleh.
  2. Masukan potongan cokelat, lalu aduk sampai cokelat tercampur rata dengan margarin /mentega ,sisihkan..
  3. Kocok telur hingga mengembang..
  4. Masukan gula halus, lalu aduk sampai rata.
  5. Masukan tepung terigu lalu aduk rata dan tuang perlahan campuran cokelat dan margarin aduk hingga tercampur.
  6. Setelah tercampur semua,tuang adonan ke dalam cetakan brownies lalu berikan topping sesuai selera.
  7. Setelah diberikan toping, masukan dalam oven yang sebelumnya sudah dipanaskan, panggang dengan suhu kurang lebih 160 selama kurang lebih 45 menit...

Kredit resipi & foto: Nur Amira Assalamualaikum. Ha sebelum ni saya pernah kongsikan resepi brownies coklat dan brownies kedut. Kali ni saya kongsikan pula resepi nutella brownies. Kalau sesiapa yang nak resepi brownies coklat yang mudah dan sedap boleh klik kat sini. The Best Brownie Recipe Ever has the perfect chewy fudge squares of chocolate.